Škola: Základní škola Mateřská škola Krásný Dvůr
Organizace školního roku 2024/2025
Č.j.: Účinnost od: 01.09.2024
Spisový znak: Skartační znak:
Změny:

Organizace školního roku 2024/2025

Školní rok začal v pondělí 01.09.2023. Výuka probíhá podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – Zelená škola. Žáci se specifickými poruchami učení (SPU) a dalšími speciálními potřebami jsou integrováni do běžných tříd a vzděláváni dle jejich individuálních učebních plánů. V naší škole se vzdělávají žáci se širokou škálou speciálních potřeb např. vysokou hyperaktivitou, s dyslexií, dysortografií, dysgrafií, s poruchou koncentrace. Pro každého žáka je zpracován individuální plán na základě výsledků vyšetření a doporučení PPP nebo SPC. Na tvorbě IVP spolupracuje třídní učitel, vyučující příslušných předmětů, do kterého se porucha promítá, výchovný poradce, PPP/SPC (psycholog i speciální pedagog) a zákonní zástupci žáka.

Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání: „Objevujeme svět pro život“.

Mateřskou školu navštěvují děti ve věku 2–6 let. Děti jsou rozděleny do 2 tříd podle věkového složení.

Hodnocení žáků se řídí dle zákona 561/2004 Sb. a dle vyhlášky č. 48/2005 Sb.

Organizace školního se řídí souborem pedagogicko-organizačních informací pro mateřské školy, základní školy, č. j. MŠMT – 12071/2022-3

 

Období školního vyučování 

  začátek konec
1. pololetí pondělí – 02.09.2024 čtvrtek – 30.01.2025
2. pololetí pondělí – 03.02.2025 pátek – 27.06.2025

Prázdniny

  • podzimní     –          úterý 29.10.2024 a středa 30.10.2024
  • vánoční –          zahájeny v pondělí 23.12.2024 a končí v pátek 03.01.2025, vyučování začne v pondělí 06.01.2025
  • pololetní   –          pátek 31.01.2025
  • jarní     –          od pondělí 10.02.2025 a trvají do neděle 16.02.2025                                     
  • velikonoční –          čtvrtek 17.04.2025
  • hlavní       –          od 28.06.2025 do 31.08.2025, vyučování začne 01.09.2025

         

Organizace provozu v mateřské škole:

  • podzimní prázdniny –   úterý 29.10.2024 a středa 30.10.2024

Pokud se k docházce přihlásí alespoň 10 dětí: Provoz nepřerušen.                                                   

  • vánoční prázdniny – zahájeny v pondělí 23.12.2024 a končí v pátek 03.01.2025, provoz od  pondělí 06.01.2025, Provoz přerušen.         
  • pololetní prázdniny – pátek 31.01.2025, Provoz nepřerušen               
  • jarní prázdniny –    od pondělí 10.02.2025 a trvají do neděle 16.02.2025, Provoz nepřerušen.
  • velikonoční prázdniny – čtvrtek 17.04.2025, Provoz nepřerušen.
  • hlavní prázdniny –   od 28.06.2025 do neděle 10.08.2025.

Časový plán akcí školy

  • porady všech pedagogických pracovníků se uskutečňují podle potřeby
  • schůzovní den školy – středa 15.00 hodin
  • porady s provozními zaměstnanci 5 x ročně: přípravný týden

                                                                      listopad

                                                                      únor

                                                                       květen

                                                                       konec června

  • termíny pedagogických rad: 26. srpen 2024
  1.   listopad 2024
  2.    leden 2025
  3. duben 2025
  4. červen 2025
  • změna termínu porad může nastat vlivem objektivních okolností
  • schůzky Sdružení rodičů:

                                             třídní schůzky:     říjen – listopad 2024

                                                                           leden -2025

                                                                           duben – květen 2025

                                                           

  • změna termínu třídních schůzek se řídí podle aktuálních potřeb třídního učitele

                                 pohovory:            leden 2024, spojené s besedou o volbě 

                                                             povolání pro rodiče vycházejících žáků 

                                poznávací a vlastivědné zájezdy žáků – v době

                                                              od 26.05.2025 do 2.6.2025  

 

Organizační část

Řízení školy

ředitelka školy                                     Mgr. Ivana Bejčková
zástupce ředitele školy Mgr. Václav Kotrc
vedoucí učitelka mateřské školy             Bc. Monika Bartušková Dis.
ekonomka a mzdová účetní                 Jitka Luptáková
výchovný poradce                                 Mgr. Václav Kotrc
koordinátor ŠVP                                   Mgr. Pavla Králová
poradce v oblasti prevence a zneužívání návykových látek Ing. Miroslav Jobák
koordinátor environmentální výchovy Ing. Miroslav Jobák
poradce pro informační a komunikační technologii Mgr.Václav Kotrc
inventarizační komise Ing. Miroslav Jobák
  Jitka Luptáková
  Mgr. Václav Kotrc

 Pedagogičtí pracovníci

 Základní škola

I. stupeň            5 pedagogických pracovníků 5 tříd
II. stupeň           7 pedagogických pracovníků 4 třídy
Počet pracovníků 12 pedagogických pracovníků Přepočtený počet: 11,5

Pracovní doba pedagogického pracovníka je 40 hodin týdně. Je rozdělena na přímou pedagogickou činnost a na nepřímou pedagogickou činnost, což zahrnuje přípravu na výuku, opravy sešitů, porady, spravování kabinetů apod.

 

Asistenti pedagoga

Angelika Kašíková 0,5 AP
Lucie Nesvorová 0,5 AP
Jitka Polanová 0,5 AP
Petra Holečková 0,5 AP
Počet pracovníků 4 Přepočtený počet: 2,00

 Školní družina

I. oddělení 1 pedagogický pracovník Angelika Kašíková
II. oddělení 1 pedagogický pracovník Lucie Nesvorová – vedoucí vychovatelka
Počet pracovníků 2 pedagogičtí pracovníci Přepočtený počet: 1,0

 Pracovní doba vychovatelky ŠD je 40 hodin týdně. Pracovní doba je rozdělen na přímou pedagogickou činnost a přípravu. Na naší škole pracují dvě vychovatelky. Jedna na celý a druhá vychovatelka na zkrácený pracovní úvazek.

    

 Mateřská škola

I. třída 1 pedagogičtí pracovníci I. Lněníčková, V. Vojtěchová
II. třída 2 pedagogičtí pracovníci Bc. M. Bartušková DiS.– vedoucí učitelka MŠ
Počet pracovníků 3 pedagogičtí pracovníci Přepočtený počet 3,0

Asistenti pedagoga

     
Kateřina Zárubová 1,00 AP

 Provozní zaměstnanci

ekonomka a mzdová účetní 1 pracovník Jitka Luptáková
školník 1 pracovník Michal Prokop
pracovnice provozu 3        pracovnice L. Táborská, J. Holubová, P. Halasová
Počet pracovníků 5 pracovníků přepočtený počet 5,0

 

Školní jídelna

kuchařka 1 pracovník Hana Lassmanová – vedoucí ŠJ
kuchařky 2 pracovnice Kvetoslava Rezanková Rybana Richterová
Počet pracovníků 3 pracovnice přepočtený počet 3,0

Pracovní úvazek je rozdělen u vedoucí školní jídelny, kuchařky a jedné uklízečky v poměru 0,80 ku 0,20 /hlavní činnost k doplňkové činnosti/.

 

Výchovně vzdělávací činnost

Výchovně vzdělávací činnost se řídí ustanoveními zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání

(Školský zákon), dále pak vyhláškou č. 48/2005 o základním vzdělávání a některých záležitostech plnění povinné školní docházky, vyhláškou č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí a žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných a dalších předpisů z nich vyplývajících, týkajících se žáků plnících povinnou školní docházku.

                                                                                                              

Organizace vyučování

Vyučování probíhá v pondělí až v pátek podle stanoveného rozvrhu hodin. Rozvrh hodin sestavila ředitelka školy, dle možností školy byly zohledněny hygienické požadavky na výuku, byly zohledněny připomínky pedagogických pracovníků. Středa byla stanovena jako oddechový den. Odpolední vyučování probíhá v pondělí, v úterý a čtvrtek, odpoledne dále probíhají zájmové útvary a to od pondělí do pátku dle rozvrhu jednotlivých ročníků. Provoz mateřské školy probíhá od pondělí do pátku, a to ve stanovené provozní době.

                                  

Přidělení tříd

I. třída Mgr. Andrea Sobotková 6 žáků
II. třída Mgr. Klára Štůlová 12 žáků
III. třída Mgr. Adéla Šebková      12 žáků
IV. třída Ing. Hana Šimková     16 žáků
V. třída Mgr. Věra Purnochová 13 žáků
VI. třída Mgr. Lenka Koutecká   12 žáků
VII. třída Ing. arch. Petra Zlámalová   10 žáků
VIII. třída Mgr. Pavla Králová 16 žáků
IX. třída Ing. Miroslav Jobák 16 žáků
Bez třídnictví Mgr. Ivana Bejčková ŘŠ, Mgr. Václav Kotrc, Petra Holečková,  
celkem   112 žáků

                                                          

Mateřská škola

I.                    třída Bc. Monika Bartušková Dis, Vendula Vojtěchová 14
II.                 třída Ivana Lněníčková 13

 

 Kvalifikovanost pedagogických pracovníků

ředitelka školy Mgr. Ivana Bejčková PF
I. stupeň Mgr. Věra Purnochová             PF
  Mgr. Andrea Sobotková          PF
  Ing. Hana Šimková               VŠZ
  Mgr. Klára Štůlová PF
  Mgr. Adéla Šebková PF
II. stupeň Petra Holečková                SŠS – sociální péče
  Ing. arch. P. Zlámalová          ČVUT
  Ing. Miroslav Jobák                 VŠZ
  Mgr. Václav Kotrc                  PF
  Mgr. Pavla Králová PF
  Mgr. Lenka Koutecká PF
mateřská škola Ivana Lněníčková SPgŠ
  Bc. Monika Bartušková SPgŠ a SZŠ – soc. vychovatelství
  Vendula Vojtěchová SPgŠ
školní družina Angelika Kašíková G SOŠ
  Lucie Nesvorová
asistenti pedagoga Angelika Kašíková  
  Lucie Nesvorová  
  Jitka Polanová  
  Petra Holečková  

 Mimotřídní úkoly a funkce

BOZP a PO                        ředitelka školy Mgr. Ivana Bejčková
preventista BOZP a PO      školník Michal Prokop
sběr surovin                         Jitka Polanová
zdravotník školy                 Mgr. Adéla Šebková
výzdoba školy                     Mgr. Petra Holečková, Mgr. Ivana Bejčková, Angelika. Kašíková, učitelé I. stupně
suplování Mgr. Andrea Sobotková
dozory Mgr. Andrea Sobotková
zavádějící učitelka Mgr. Andrea Sobotková, Mgr. Pavla Králová
dopravní výchova Mgr. Věra Purnochová
kulturní referent Lucie Nesvorová
koordinátor projektů Mgr. Klára Štůlová
kontrola třídní dokumentace Mgr. Ivana Bejčková

 

Přidělení správcovství kabinetů

I.  stupeň                                         Andrea Sobotková, Věra Purnochová
ŠD Angelika Kašíková, Lucie Nesvorová
žákovská knihovna Pavla Králová
sklad učebnic                                   Klára Štůlová
učitel. knihovna, ČJ, VV                  Pavla Králová
kabinet M                                    Petra Zlámalová
kabinet TV                                       Václav Kotrc
kabinet AJ, NJ                                 Lenka Koutecká, Petra Holečková
kabinet VKZ, VKZ                                 Miroslav Jobák
kabinet F, videotéka Václav Kotrc
kabinet HV Věra Purnochová
kabinet CH                                         Miroslav Jobák
pozemky I. stupeň                             Věra Purnochová
               II. stupeň                             Ivana Bejčková
počítačová učebna                            Václav Kotrc
sborovna Angelika Kašíková
kabinet mateřské školy                     Monika Bartušková, Ivana Lněníčková

 

Kroužky

 Ve školním roce 2024/2025 stejně jako v loňském školním roce nabízíme omezený počet zájmových útvarů z důvodu časového vytížení. Základní škola je za pojena do projektu OP JAK Šablony I se zaměřením na inovativní vzdělávání, které jsme povinni realializovat podle zadaných kriterií. Odpolední čas vyhrazený na zájmové kroužky je limitován odjezdem školních autobusů, takže se na tyto aktivity nedostává.

 

Hospodaření

Finanční prostředky určené na platy zaměstnanců včetně odvodů a na ONIV (ostatní neinvestiční výdaje) – dotace z KÚ v Ústí nad Labem.

Vzhledem k úsporným opatřením, které umožnily úsporu v počtu zaměstnanců a tím i úsporu finančních prostředků, lze říci, že finanční prostředky zaslané KÚ pokryjí potřebu školy. 

 

Finanční prostředky určené na provoz školy a další náklady spojené s provozem školy – dotace z Obecního úřadu Krásný Dvůr. Dotace jsou zřizovatelem zasílány pravidelně a jejich množství dostačuje na běžný provoz školy.

 

Finanční prostředky získané provozováním doplňkové činnosti. V době hlavních prázdnin provozuje škola doplňkovou činnost – nabízí ubytování, pronájem tělocvičny a zajištění stravy ze školní kuchyně. Finanční prostředky získané touto činností jsou určeny na pokrytí plateb za elektrickou energii, vodu a mzdové náklady kuchařek a uklízeček. Zbylé finanční prostředky jsou určeny na obnovu vybavení učeben, školní potřeby a pomůcky.

 

Další úkoly

  1. Pravidelně seznamovat veřejnost s činností školy v Krásnodvorském zpravodaji, regionálním tisku, na webových stránkách

                                                                         zodpovídá: ŘŠ, ostatní pedagogové

  1. Pravidelně /v rámci potřeb/ konat třídní schůzky

                                                                          zodpovídá: třídní učitelé

  1. Připravovat se žáky programy pro kulturní vystoupení

                                                                                     zodpovídá: Věra Purnochová,

                                                                                      uč. I. stupně, Ivana Lněníčková

                                                                                      pro MŠ

  1. Plán environmentální výchovy a jeho naplnění

                                                                                     zodpovídá: Miroslav Jobák, ostatní ped.

  1. Předcházení úrazům žáků o přestávkách, ve vyučovacích hodinách a při mimoškolní činnosti důsledným plněním dohledu nad žáky

                                                                zodpovídá: všichni pracovníci

  1. Vedení žáků ke zdvořilému a slušnému chování, vytváření dobrých vzájemných vztahů mezi žáky založených na vzájemné toleranci, pomoci a kamarádství

                                                                zodpovídá: všichni pracovníci

  1. Pravidelné zařazování pohybových aktivit a relaxačních cviků během vyučování

                                                                                     zodpovídá: všichni ped. pracovníci

  1. Zajištění poznávacích zájezdů (exkurzí)

                                                                                      zodpovídá: všichni pedag. pracovníci

 

            

V Krásném Dvoře 28.08.2023                                          Mgr. Ivana Bejčková

                                                                                                ředitelka školy