Škola: Základní škola Mateřská škola Krásný Dvůr | |
Organizace školního roku 2024/2025 | |
Č.j.: | Účinnost od: 01.09.2024 |
Spisový znak: | Skartační znak: |
Změny: |
Organizace školního roku 2024/2025
Školní rok začal v pondělí 01.09.2023. Výuka probíhá podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – Zelená škola. Žáci se specifickými poruchami učení (SPU) a dalšími speciálními potřebami jsou integrováni do běžných tříd a vzděláváni dle jejich individuálních učebních plánů. V naší škole se vzdělávají žáci se širokou škálou speciálních potřeb např. vysokou hyperaktivitou, s dyslexií, dysortografií, dysgrafií, s poruchou koncentrace. Pro každého žáka je zpracován individuální plán na základě výsledků vyšetření a doporučení PPP nebo SPC. Na tvorbě IVP spolupracuje třídní učitel, vyučující příslušných předmětů, do kterého se porucha promítá, výchovný poradce, PPP/SPC (psycholog i speciální pedagog) a zákonní zástupci žáka.
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání: „Objevujeme svět pro život“.
Mateřskou školu navštěvují děti ve věku 2–6 let. Děti jsou rozděleny do 2 tříd podle věkového složení.
Hodnocení žáků se řídí dle zákona 561/2004 Sb. a dle vyhlášky č. 48/2005 Sb.
Organizace školního se řídí souborem pedagogicko-organizačních informací pro mateřské školy, základní školy, č. j. MŠMT – 12071/2022-3
Období školního vyučování
začátek | konec | |
1. pololetí | pondělí – 02.09.2024 | čtvrtek – 30.01.2025 |
2. pololetí | pondělí – 03.02.2025 | pátek – 27.06.2025 |
Prázdniny
- podzimní – úterý 29.10.2024 a středa 30.10.2024
- vánoční – zahájeny v pondělí 23.12.2024 a končí v pátek 03.01.2025, vyučování začne v pondělí 06.01.2025
- pololetní – pátek 31.01.2025
- jarní – od pondělí 10.02.2025 a trvají do neděle 16.02.2025
- velikonoční – čtvrtek 17.04.2025
- hlavní – od 28.06.2025 do 31.08.2025, vyučování začne 01.09.2025
Organizace provozu v mateřské škole:
- podzimní prázdniny – úterý 29.10.2024 a středa 30.10.2024
Pokud se k docházce přihlásí alespoň 10 dětí: Provoz nepřerušen.
- vánoční prázdniny – zahájeny v pondělí 23.12.2024 a končí v pátek 03.01.2025, provoz od pondělí 06.01.2025, Provoz přerušen.
- pololetní prázdniny – pátek 31.01.2025, Provoz nepřerušen
- jarní prázdniny – od pondělí 10.02.2025 a trvají do neděle 16.02.2025, Provoz nepřerušen.
- velikonoční prázdniny – čtvrtek 17.04.2025, Provoz nepřerušen.
- hlavní prázdniny – od 28.06.2025 do neděle 10.08.2025.
Časový plán akcí školy
- porady všech pedagogických pracovníků se uskutečňují podle potřeby
- schůzovní den školy – středa 15.00 hodin
- porady s provozními zaměstnanci 5 x ročně: přípravný týden
listopad
únor
květen
konec června
- termíny pedagogických rad: 26. srpen 2024
- listopad 2024
- leden 2025
- duben 2025
- červen 2025
- změna termínu porad může nastat vlivem objektivních okolností
- schůzky Sdružení rodičů:
třídní schůzky: říjen – listopad 2024
leden -2025
duben – květen 2025
- změna termínu třídních schůzek se řídí podle aktuálních potřeb třídního učitele
pohovory: leden 2024, spojené s besedou o volbě
povolání pro rodiče vycházejících žáků
poznávací a vlastivědné zájezdy žáků – v době
od 26.05.2025 do 2.6.2025
Organizační část
Řízení školy
ředitelka školy | Mgr. Ivana Bejčková |
zástupce ředitele školy | Mgr. Václav Kotrc |
vedoucí učitelka mateřské školy | Bc. Monika Bartušková Dis. |
ekonomka a mzdová účetní | Jitka Luptáková |
výchovný poradce | Mgr. Václav Kotrc |
koordinátor ŠVP | Mgr. Pavla Králová |
poradce v oblasti prevence a zneužívání návykových látek | Ing. Miroslav Jobák |
koordinátor environmentální výchovy | Ing. Miroslav Jobák |
poradce pro informační a komunikační technologii | Mgr.Václav Kotrc |
inventarizační komise | Ing. Miroslav Jobák |
Jitka Luptáková | |
Mgr. Václav Kotrc |
Pedagogičtí pracovníci
Základní škola
I. stupeň | 5 pedagogických pracovníků | 5 tříd |
II. stupeň | 7 pedagogických pracovníků | 4 třídy |
Počet pracovníků | 12 pedagogických pracovníků | Přepočtený počet: 11,5 |
Pracovní doba pedagogického pracovníka je 40 hodin týdně. Je rozdělena na přímou pedagogickou činnost a na nepřímou pedagogickou činnost, což zahrnuje přípravu na výuku, opravy sešitů, porady, spravování kabinetů apod.
Asistenti pedagoga
Angelika Kašíková | 0,5 | AP |
Lucie Nesvorová | 0,5 | AP |
Jitka Polanová | 0,5 | AP |
Petra Holečková | 0,5 | AP |
Počet pracovníků | 4 | Přepočtený počet: 2,00 |
Školní družina
I. oddělení | 1 pedagogický pracovník | Angelika Kašíková |
II. oddělení | 1 pedagogický pracovník | Lucie Nesvorová – vedoucí vychovatelka |
Počet pracovníků | 2 pedagogičtí pracovníci | Přepočtený počet: 1,0 |
Pracovní doba vychovatelky ŠD je 40 hodin týdně. Pracovní doba je rozdělen na přímou pedagogickou činnost a přípravu. Na naší škole pracují dvě vychovatelky. Jedna na celý a druhá vychovatelka na zkrácený pracovní úvazek.
Mateřská škola
I. třída | 1 pedagogičtí pracovníci | I. Lněníčková, V. Vojtěchová |
II. třída | 2 pedagogičtí pracovníci | Bc. M. Bartušková DiS.– vedoucí učitelka MŠ |
Počet pracovníků | 3 pedagogičtí pracovníci | Přepočtený počet 3,0 |
Asistenti pedagoga
Kateřina Zárubová | 1,00 | AP |
Provozní zaměstnanci
ekonomka a mzdová účetní | 1 pracovník | Jitka Luptáková |
školník | 1 pracovník | Michal Prokop |
pracovnice provozu | 3 pracovnice | L. Táborská, J. Holubová, P. Halasová |
Počet pracovníků | 5 pracovníků | přepočtený počet 5,0 |
Školní jídelna
kuchařka | 1 pracovník | Hana Lassmanová – vedoucí ŠJ |
kuchařky | 2 pracovnice | Kvetoslava Rezanková Rybana Richterová |
Počet pracovníků | 3 pracovnice | přepočtený počet 3,0 |
Pracovní úvazek je rozdělen u vedoucí školní jídelny, kuchařky a jedné uklízečky v poměru 0,80 ku 0,20 /hlavní činnost k doplňkové činnosti/.
Výchovně vzdělávací činnost
Výchovně vzdělávací činnost se řídí ustanoveními zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
(Školský zákon), dále pak vyhláškou č. 48/2005 o základním vzdělávání a některých záležitostech plnění povinné školní docházky, vyhláškou č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí a žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných a dalších předpisů z nich vyplývajících, týkajících se žáků plnících povinnou školní docházku.
Organizace vyučování
Vyučování probíhá v pondělí až v pátek podle stanoveného rozvrhu hodin. Rozvrh hodin sestavila ředitelka školy, dle možností školy byly zohledněny hygienické požadavky na výuku, byly zohledněny připomínky pedagogických pracovníků. Středa byla stanovena jako oddechový den. Odpolední vyučování probíhá v pondělí, v úterý a čtvrtek, odpoledne dále probíhají zájmové útvary a to od pondělí do pátku dle rozvrhu jednotlivých ročníků. Provoz mateřské školy probíhá od pondělí do pátku, a to ve stanovené provozní době.
Přidělení tříd
I. třída | Mgr. Andrea Sobotková | 6 žáků |
II. třída | Mgr. Klára Štůlová | 12 žáků |
III. třída | Mgr. Adéla Šebková | 12 žáků |
IV. třída | Ing. Hana Šimková | 16 žáků |
V. třída | Mgr. Věra Purnochová | 13 žáků |
VI. třída | Mgr. Lenka Koutecká | 12 žáků |
VII. třída | Ing. arch. Petra Zlámalová | 10 žáků |
VIII. třída | Mgr. Pavla Králová | 16 žáků |
IX. třída | Ing. Miroslav Jobák | 16 žáků |
Bez třídnictví | Mgr. Ivana Bejčková ŘŠ, Mgr. Václav Kotrc, Petra Holečková, | |
celkem | 112 žáků |
Mateřská škola
I. třída | Bc. Monika Bartušková Dis, Vendula Vojtěchová | 14 |
II. třída | Ivana Lněníčková | 13 |
Kvalifikovanost pedagogických pracovníků
ředitelka školy | Mgr. Ivana Bejčková | PF |
I. stupeň | Mgr. Věra Purnochová | PF |
Mgr. Andrea Sobotková | PF | |
Ing. Hana Šimková | VŠZ | |
Mgr. Klára Štůlová | PF | |
Mgr. Adéla Šebková | PF | |
II. stupeň | Petra Holečková | SŠS – sociální péče |
Ing. arch. P. Zlámalová | ČVUT | |
Ing. Miroslav Jobák | VŠZ | |
Mgr. Václav Kotrc | PF | |
Mgr. Pavla Králová | PF | |
Mgr. Lenka Koutecká | PF | |
mateřská škola | Ivana Lněníčková | SPgŠ |
Bc. Monika Bartušková | SPgŠ a SZŠ – soc. vychovatelství | |
Vendula Vojtěchová | SPgŠ | |
školní družina | Angelika Kašíková | G SOŠ |
Lucie Nesvorová | SŠ | |
asistenti pedagoga | Angelika Kašíková | |
Lucie Nesvorová | ||
Jitka Polanová | ||
Petra Holečková |
Mimotřídní úkoly a funkce
BOZP a PO | ředitelka školy Mgr. Ivana Bejčková |
preventista BOZP a PO | školník Michal Prokop |
sběr surovin | Jitka Polanová |
zdravotník školy | Mgr. Adéla Šebková |
výzdoba školy | Mgr. Petra Holečková, Mgr. Ivana Bejčková, Angelika. Kašíková, učitelé I. stupně |
suplování | Mgr. Andrea Sobotková |
dozory | Mgr. Andrea Sobotková |
zavádějící učitelka | Mgr. Andrea Sobotková, Mgr. Pavla Králová |
dopravní výchova | Mgr. Věra Purnochová |
kulturní referent | Lucie Nesvorová |
koordinátor projektů | Mgr. Klára Štůlová |
kontrola třídní dokumentace | Mgr. Ivana Bejčková |
Přidělení správcovství kabinetů
I. stupeň | Andrea Sobotková, Věra Purnochová |
ŠD | Angelika Kašíková, Lucie Nesvorová |
žákovská knihovna | Pavla Králová |
sklad učebnic | Klára Štůlová |
učitel. knihovna, ČJ, VV | Pavla Králová |
kabinet M | Petra Zlámalová |
kabinet TV | Václav Kotrc |
kabinet AJ, NJ | Lenka Koutecká, Petra Holečková |
kabinet VKZ, VKZ | Miroslav Jobák |
kabinet F, videotéka | Václav Kotrc |
kabinet HV | Věra Purnochová |
kabinet CH | Miroslav Jobák |
pozemky I. stupeň | Věra Purnochová |
II. stupeň | Ivana Bejčková |
počítačová učebna | Václav Kotrc |
sborovna | Angelika Kašíková |
kabinet mateřské školy | Monika Bartušková, Ivana Lněníčková |
Kroužky
Ve školním roce 2024/2025 stejně jako v loňském školním roce nabízíme omezený počet zájmových útvarů z důvodu časového vytížení. Základní škola je za pojena do projektu OP JAK Šablony I se zaměřením na inovativní vzdělávání, které jsme povinni realializovat podle zadaných kriterií. Odpolední čas vyhrazený na zájmové kroužky je limitován odjezdem školních autobusů, takže se na tyto aktivity nedostává.
Hospodaření
Finanční prostředky určené na platy zaměstnanců včetně odvodů a na ONIV (ostatní neinvestiční výdaje) – dotace z KÚ v Ústí nad Labem.
Vzhledem k úsporným opatřením, které umožnily úsporu v počtu zaměstnanců a tím i úsporu finančních prostředků, lze říci, že finanční prostředky zaslané KÚ pokryjí potřebu školy.
Finanční prostředky určené na provoz školy a další náklady spojené s provozem školy – dotace z Obecního úřadu Krásný Dvůr. Dotace jsou zřizovatelem zasílány pravidelně a jejich množství dostačuje na běžný provoz školy.
Finanční prostředky získané provozováním doplňkové činnosti. V době hlavních prázdnin provozuje škola doplňkovou činnost – nabízí ubytování, pronájem tělocvičny a zajištění stravy ze školní kuchyně. Finanční prostředky získané touto činností jsou určeny na pokrytí plateb za elektrickou energii, vodu a mzdové náklady kuchařek a uklízeček. Zbylé finanční prostředky jsou určeny na obnovu vybavení učeben, školní potřeby a pomůcky.
Další úkoly
- Pravidelně seznamovat veřejnost s činností školy v Krásnodvorském zpravodaji, regionálním tisku, na webových stránkách
zodpovídá: ŘŠ, ostatní pedagogové
- Pravidelně /v rámci potřeb/ konat třídní schůzky
zodpovídá: třídní učitelé
- Připravovat se žáky programy pro kulturní vystoupení
zodpovídá: Věra Purnochová,
uč. I. stupně, Ivana Lněníčková
pro MŠ
- Plán environmentální výchovy a jeho naplnění
zodpovídá: Miroslav Jobák, ostatní ped.
- Předcházení úrazům žáků o přestávkách, ve vyučovacích hodinách a při mimoškolní činnosti důsledným plněním dohledu nad žáky
zodpovídá: všichni pracovníci
- Vedení žáků ke zdvořilému a slušnému chování, vytváření dobrých vzájemných vztahů mezi žáky založených na vzájemné toleranci, pomoci a kamarádství
zodpovídá: všichni pracovníci
- Pravidelné zařazování pohybových aktivit a relaxačních cviků během vyučování
zodpovídá: všichni ped. pracovníci
- Zajištění poznávacích zájezdů (exkurzí)
zodpovídá: všichni pedag. pracovníci
V Krásném Dvoře 28.08.2023 Mgr. Ivana Bejčková
ředitelka školy